SAW - Ing. Vít Hofman - služby BOZP a PO Uherské Hradiště - logo
1
119 
Stanovení organizace poskytování OOPP

Stanovení organizace poskytování OOPP (Aktualizace 2022)

349  s DPH / 288  bez DPH

Katalogové číslo: saw_08 Kategorie: , Štítky: , ,

Firemní směrnice, kterou se stanoví zásady poskytování osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP) a mycích, čistících a desinfekčních prostředků (MČDP).

Díky vzorové směrnici dokáže zhodnotit rizika pro výběr a poskytnutí OOPP snad každý!

Firemní směrnice pro poskytování ochranných pomůcek

Poskytnutí osobních ochranných pracovních prostředků (dále jen OOPP) je jednou z nejdůležitějších povinností zaměstnavatele. OOPP jsou často tím posledním faktorem, který chrání zaměstnance před riziky, která nejdou z pracovního procesu odstranit.

Proto je vhodné této problematice věnovat náležitou pozornost a vše mít i řádně dokladované.

Proč využít vzorovou směrnici o poskytování OOPP?

Osobní ochranné pracovní pomůcky nejde poskytovat jen tak „od oka“. Dle nařízení vlády je nutné provést řádné hodnocení rizik pro výběr a poskytnutí OOPP. A právě vzorová směrnice Vám toto umožní splnit.

Směrnice obsahuje jak základní textovou část, kterou se stanoví podmínky na OOPP, jejich nákup, poskytování, skladování, údržbu, seznamování zaměstnanců s nimi a mnohé další, tak i přílohovou část. V přílohách jsou k dispozici i tabulky pro provedení hodnocení rizika  tabulky pro vypracování seznamu poskytovaných OOPP, k naplnění požadavků jak nařízení vlády tak i Zákoníku práce.

Vzor obsahuje také vyplněné karty OOPP pro dvě vzorové profese.

Zakoupením tohoto produktu získáte:

  1. Dokumentace o stanovení požadavků na OOPP u zaměstnavatele (základní směrnice)
  2. Příloha A: Tabulka pro výběr osobních ochranných pracovních prostředků na základě vyhodnocení rizik (dle NV. č. 390/2021 Sb.)
  3. Příloha B: Karta hodnocení rizik pro výběr a použití osobních ochranných pracovních prostředků (vzor 1)
  4. Příloha B: Karta hodnocení rizik pro výběr a použití osobních ochranných pracovních prostředků (vzor 2)
  5. Příloha C: Evidenční list pro výdej OOPP
  6. Příloha D: Doklad o kontrole používání OOPP
  7. Formulář pro prokazatelné seznámení zaměstnanců s návodem k obsluze OOPP.

Vzorové dokumenty obsahují také vložené komentáře, které vám usnadní práci s nimi a základní orientaci v nich.

Pomůže mi vzorová směrnice ještě v něčem?

Ano. Nejen že díky směrnici dokážete splnit požadavky právních předpisů, ale směrnice Vám pomůže i v dalších důležitých bodech. Např. v prokazatelném poskytování OOPP zaměstnancům. Směrnice obsahuje vzorový evidenční list pro výdej OOPP zaměstnanci a to včetně unikátního prohlášení zaměstnance.

Další předností je příloha obsahující vzorový dokument, který slouží pro seznámení zaměstnance s návodem k obsluze a údržbě poskytovaného OOPP – ten je vhodné použít u OOPP tzv. III. Kategorie, tedy těch, které chrání proti smrtelným rizikům. Např. dýchací masky, postroj proti pádu z výšky apod.

Neposlední předností směrnice je unikátní vzorový doklad o kontrole zaměstnanců, zda používají stanovené OOPP. Díky němu bude provádění kontrol snadné a zejména nesporně prokazatelné!

Proč bych měl kontrolovat zaměstnance, zda používají OOPP?

Povinností zaměstnavatele je kontrolovat a vyžadovat stanovená bezpečnostní opatření, mimo jiné používání osobních ochranných pracovních prostředků.

Skutečně nepostačuje, jak si spousta zaměstnavatelů myslí, OOPP zaměstnancům jen poskytnout.

Zejména v případě Vážných pracovních úrazů, nemusí být bez doložení dokladů o provádění kontrol zaměstnanců, vůbec snadné zprostit se případné odpovědnosti.

Díky směrnici a vzorovému dokladu o kontrole, ale tuto povinnost splníte velmi snadno.

Další informace

Typ Produktu

Format

Narocnost

Podminky

Predpisy

,

Prokoho

, ,

Stran

Upravitelnost

Recenze

Zatím zde nejsou žádné recenze.

Buďte první, kdo ohodnotí „Stanovení organizace poskytování OOPP (Aktualizace 2022)“

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat...

You may also like…
SAWAPP - cloudová aplikace ke správě pracovnělékařských prohlídek

Kontaktní informace

Ing. Vít Hofman

IČO: 020 65 681
DIČ: CZ8602215072
Města Mayen 1536
686 01 Uherské Hradiště
1
  • Položka byla vložena do košíku
1
Přehled nákupu
Jen 131  vás dělí od dárku zdarma!
250 
    Použít kupón
      Mohlo by se vám také líbit...
      Mohlo by se vám také líbit...
      linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram